Skrupulatnie przygotowana możesz przejść do działania. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest ustalenie dokładnego menu dań na kolejny tydzień. Dzięki temu nie będziesz codziennie zachodziła w głowę, co przyrządzić. Szybko także połapiesz się w budżecie, który będziesz musiała przeznaczyć na nieco zdrowsze jedzenie. Jeżeli nie masz pomysłu na dania, internet będzie dobrym źródłem informacji. Na różnych stronach bez problemu znajdziesz gotowe przepisy, wykazy składników oraz podaż kaloryczną do każdego dania. Na diecie należy ułatwiać sobie życie. Pamiętajmy także o odpowiedniej suplementacji.

Urozmaicenie

Pamiętaj, aby Twoja dieta była różnorodna i bogata w witaminy oraz błonnik, który doda Tobie uczucia sytości i powstrzyma przed sięgnięciem po niezdrową przekąskę. Różnorodność potraw oraz ich dostosowanie do Twoich indywidualnych preferencji pozwoli przetrwać na redukcji, nie jedz niczego na siłę, nie torturuj się. Dieta to nie jest kara, to Twoja szansa na szczupłą sylwetkę. Podczas redukcji łatwo także wpaść w pułapkę niedoborów składnikowych, dlatego tak ważne jest, abyś jadła wszystkiego po trochu. Nie bój się wkomponować w swoją dietę czerwone mięso, produkty mleczne czy różnego rodzaju zboża. Nie stosuj diet, które w dużym stopniu ograniczają którąś z grup pokarmowych. Zdrowa dieta to taka, która dostarcza Twojemu organizmowi zarówno białko, węglowodany, jak i tłuszcze. Musisz mieć siłę, by chudnąć.

Nawodnienie

Nasz organizm w 60-70 % składa się z wody, dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio się nawadniać. Nie tylko ważne jest, ile pijesz, ale także jak pijesz. Nie należy sięgać po wodę 30 min przed i po posiłku. Zaburza to trawienie zjedzonych pokarmów, a także nieprzyjemnie wypełnia żołądek. Nie sięgaj po słodzone soki i napoje, te gazowane nie tylko tuczą, ale także wywołują wzdęcia. Po naturalne soki sięgaj sporadycznie, znacznie lepiej jest zjeść cały owoc czy warzywo, da nam większe uczucie sytości.

Warzywa i owoce

Będąc na diecie należy pamiętać, aby spożywać codziennie ok. 2 porcji owoców, oraz 4-5 porcji warzyw. Dodawaj je do swoich posiłków. Oprócz witamin, mikro- i makroelementów, owoce i warzywa zawierają także sporo błonnika, który da Tobie uczucie sytości. Mówiąc wprost, szybciej się najesz nawet jeśli zjesz mniej. To także świetny sposób na ograniczenie kalorii w posiłku. Dodanie do niego warzyw i owoców sprawi, że będzie bardziej obszerny, za to nie przybędzie mu zbyt wiele do kaloryczności.

Tryb życia

Niestety, nie da się pominąć kwestii aktywności fizycznej, która jest na redukcji kluczowa. Jeżeli prowadzisz siedzący tryb życia a Twoja praca polega na przesiadywaniu za biurkiem, to musisz coś zmienić. Nie mówię tutaj o wykupieniu karnetu na siłownię czy zapisaniu się na fitness (chociaż oczywiście byłoby to wskazane). Czasami zwykły, codzienny, 30-minutowy spacer wystarczy, by osiągnąć swój cel. Zrozumiałe jest, że nie każdy jest fanem sportu i zmuszanie się do codziennych ćwiczeń może szybko zniechęcić. Znajdź taką formę aktywności, która będzie Tobie sprawiała jakąś przyjemność. Jeżeli lubisz utrzymywać czystość w mieszkaniu, to sprzątaj, jeżeli lubisz tańczyć, włącz radio i tańcz! Kluczowy jest jakikolwiek ruch.

Utrwalanie efektu

slimica

No dobrze. Załóżmy, że Twoja dieta pomogła osiągnąć wymarzony cel. Teraz należy zastanowić się, co zrobić, by utrwalić efekty. Chyba nie muszę przypominać, że powrót do starych nawyków do droga donikąd? Szczupła sylwetka wymaga zmiany dotychczasowego sposobu odżywiania, i to na stałe. Oczywiście, stopniowo możesz zwiększać codzienną podaż kalorii do wartości, która jest odpowiednia do Twojego wzrostu i trybu życia. Jednak skład codziennego menu nie powinien ulec większej zmianie. Nadal zdrowo się odżywiaj robiąc sobie, od czasu do czasu, tzw. “cheat days” (z ang. oszukane dni) gdy sięgasz po to, co bardzo lubisz, a co niekoniecznie jest zdrowe. Rób to z głową, ustal sobie np. jeden taki dzień w tygodniu. Nie rezygnuj z ruchu, bo ten nie tylko pomoże utrzymać figurę, ale także polepszy Twoje zdrowie.

Podsumowanie

Podczas całego procesu odchudzania bardzo ważna jest jedna kwestia psychologiczna. Nie rozpoczynaj nawet diety, jeżeli jest ona podyktowana niechęcią do własnego ciała. To, że masz kilka zbędnych kilogramów nie oznacza, że coś jest z Tobą nie tak. Szczupła czy krągła, zawsze jesteś piękna i wartościowa. Odchudzanie się podyktowane niechęcią do siebie samej może skończyć się zaburzeniami odżywiania. Uważaj na siebie, kochaj swoje ciało i pokaż swą wspaniałość Światu bez względu na to, ile ważysz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *