Posiadanie idealnej sylwetki to marzenie większości kobiet. Utrzymanie prawidłowej masy ciała to jednak nie tylko kwestia estetyczna, ale także zdrowotna. Nadwaga prowadzi do wielu poważnych problemów ze zdrowiem, obciąża kręgosłup i narządy, prowadzi do nadciśnienia, problemów z sercem i całym układem krążenia.
Ponadto, chyba każda z nas marzy dobrze wyglądać w ulubionej sukience czy, tak upragnionych już, skinny jeans? Dieta redukcyjna to wbrew pozorom nie jest głodówka. Ba, odchudzanie za pomocą głodówek jest wręcz zakazane, gdy trwale chcemy pozbyć się zbędnych kilogramów. Jak zatem zabrać się za redukcję wagi? Co zrobić, by nie dopadł nas efekt jo-jo? Do odchudzania należy podejść z rozwagą i świadomością, a niniejszy artykuł powinien Wam to ułatwić.

Od czego zacząć?

slimica

Jeżeli podjęłaś już decyzję o zrzuceniu zbędnych kilogramów, musisz się do tego odpowiednio przygotować. Bardzo ważne, byś nie robiła niczego pochopnie i w pośpiechu. Z początku możesz czuć silną motywację o odznaczać się ponadprzeciętnym entuzjazmem, jednak złota zasada brzmi: “Dieta to nie zabieg chwilowy, zmienić musisz swój styl życia”. To znaczy, że po osiągnięciu wymarzonej sylwetki nie należy nagradzać się śmieciowym jedzeniem i słodkościami, bo nasze starania obrócą się wniwecz. Aby rezultaty były trwałe, zmiana sposób żywienia oraz trybu życia musi także być trwała. Ale do rzeczy. Poniżej znajdziesz kroki początkowe, które dobrze przygotują Ciebie do nadchodzącego wyzwania.

Określ cel.

To bardzo ważne, abyś wiedziała, do czego dążysz. Musisz określić, ile chcesz schudnąć. Tutaj mała wskazówka: Nie stawiaj sobie nierealnych celów, np. “Schudnę 20 kg w miesiąc!”, bo szybko może okazać się, że temu nie podołasz. Porażka szybko Ciebie zniechęci i wrócisz do starych nawyków. Ważne jest, aby cele początkowe były łatwe do osiągnięcia. Stawiaj je na krótki okres czasu, np. “W tym tygodniu zrzucę 1-2kg, w następnym kolejne” itp. Są to wyniki jak najbardziej do osiągnięcia, a Ty zyskasz motywacje.Oblicz swoją podstawową przemianę materii oraz ilość kcal, które potrzebujesz, by utrzymać wagę.

Dlaczego jest to ważne?

Podstawowa przemiana materii to dzienna ilość kcal, które Twój organizm zużywa, by Twoje ciało funkcjonowało prawidłowo. Ustalając dzienny podaż kalorii pamiętaj, by nie był on niższy niż wartość PPM, w przeciwnym razie niepotrzebnie zwolnisz swój metabolizm. Po drugie, musisz sprawdzić, biorąc pod uwagę swój tryb życia (czy żyjesz aktywnie, czy może masz siedzący tryb życia) ile kcal Twój organizm potrzebuje, by ani nie tyć, ani nie chudnąć. Od tej wartości odejmujesz 300-400 kcal. To jest ten deficyt, który będzie powodował utratę masy ciała.

Wypisz ulubione produkty

Zanim zaczniesz ustalać menu diety musisz zastanowić się, jak są Twoje ulubione produkty spożywcze. Po ustaleniu listy produktów zastanów się, bez których z nich nie jesteś w stanie wytrwać. Na początku diety będziesz silnie zmotywowana i nieco łatwiej zrezygnować Tobie będzie z ulubionej pizzy czy kawałka ciasta, jednak z czasem tego typu rygor może spowodować frustrację, a w efekcie rzucisz się na ciasteczka jak wygłodniały wilk. 🙂
Znacznie rozsądniej będzie wkomponować ulubione jedzenie do bieżącej diety tak, by podaż kalorii była wciąż nastawiona na redukcję. Możesz także ustalić dzień, w który będziesz mogła pozwolić sobie na mały kawałek czy rozsądną porcję ulubionej, niezdrowej przekąski.

Do dzieła!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *